Administrator wspólnot zatrudniany przez właściciela lub dewelopera wspólnoty, aby zarządzać codzienną działalnością w najmowanej budynku. Ich wszystkie obowiązki będą się zmieniać w zależności od typu administrowanej przez nich wspólnoty. Wynagrodzenia, jakie otrzymują i sytuacji paktów o zarządzanie.
Obowiązki wynajmu
Radzenie sobie z problemami, z czynszami jest jednym z najczęstszych obowiązków zarządcy budynku. Zarządzanie wspólnotami dotyczy ustanowienie wystarczającego poziomu czynszu, aby przyciągnąć najemców do swojego budynku. Administrator budynku jest świadomy rynku, gdzie znajduje się nieruchomość i zna podobne oferty w okolicy. Zapewnia właściwy przepływ pieniężny, ustalając datę pobieranie płatności za najem w każdym miesiącu i ściśle pobierając opłaty za opóźnienie.
Zarządca wspólnot może podnosić opłatę o daną stawkę procentową danego roku. Mają prawo też zmniejszać czynsz, jeśli jest taka potrzeba.